24 Nisan 2012 Salı

fen edebiyat fakültesi öğrencilerine pedagojik formasyonu ve eğitim fakültelerinin bazı bölümlerinin ikinci öğretimlerini kaldırdığını duyurdu.

Yükseköğretim Kurulu (yök), rektörlüklere gönderdiği yazıda, 5 Nisan günü gerçekleştirilen toplantıda alınan karar gereği fen edebiyat fakültesi öğrencilerine pedagojik formasyonu ve eğitim fakültelerinin bazı bölümlerinin ikinci öğretimlerini kaldırdığını duyurdu. Alınan bu karar, eğitim fakültesini memnun ederken, fen edebiyat fakültelerinin tepkisini çekti. Yeni uygulama ile fen edebiyat fakültesinde okuyan binlerce öğrenci artık öğretmen olamayacak. yök, 21 Martta Öğretmen Çalışma Grubu'nda aldığı kararları Üniversite rektörlüklerine gönderdi. yök'ün kararlarına göre, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı dahil olmak üzere, Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi bünyesinde yer alan Okul Öncesi Öğretmenliği ile İngilizce Öğretmenliği programları ile öğrenci alan mevcut uzaktan eğitim öğretmenlik programlarının öğrenci alımı durdurularak kapatılmasına karar verildi. Milli Eğitim Bakanlığı; öğretmen ihtiyacı olan Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Özel Eğitim Bölümü öğretmenlikleri ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği ikinci öğretim programları hariç, eğitim fakülteleri bünyesinde yer alan diğer alanlardaki mevcut ikinci öğretim programlarının kapatılması, kapatılan alanlarda yeni ikinci öğretim programlarının açılmaması talimatı verdi. Yeni pedagojik formasyon sertifika programları açılmamasına ve daha önce açılmasına izin verilen programların da mevcut öğrencilerin işlemleri bittikten sonra kapatılmasına karar verildiği duyuruldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder